Publikationer og oplæg
Type:


2025
Nye indsatser til stærkt marginaliserede unge - Kulturcenter Sundholm som eksempel
Af:
Mette Bladt
Nye indsatser til marginaliserede unge. Afholdt i Aalborg kommune
Om eksperimenterende indsatster til marginaliserede unge. Hvordan kan vi arbejde med samfundsmæssig inklusion for de ekskluderede?


2021
Vilde problemer, tam velfærd?
Af:
Mette Bladt, Ditte Tofteng, Lise Bertelsen, Rasmus Christensen og Lisbeth Madsen
Forskning i Pædagogers Profession og Uddannelse


2025
Ungdomskriminalitet som vildt problem
Af:
Mette Bladt
Ungdomskriminalitet som vildt problem. Afholdt for 6 kommune netværket, Odense


2023
Omvendt deltagele - deltagelsesperspektiver og socialt og pædagogisk arbejde med udsatte målgrupper
Af:
Mette Bladt
Oplæg om demokrati og dannelse i socialt og pædagogisk arbejde med udsatte målgrupper


2025
Reaktionspædagogik i arbejdet med maginaliserede unge - frontløberen som eksempel
Af:
Mette Bladt
Oplæg om reaktionspædagogik på baggrund af teori og eksempler fra praksis.


Oplæg om udviklingen af nye eksperimentelle velfærdsløsninger til håndtering af hyperkomplekse problemer.


Oplæg om unge, mistrivsel, marginalisering og forskellige typer udsathed.


Rapport på baggrund af projektet Pædagogers oplevede barrierer i arbejdet med gadeorienterede unge. Udarbejdet af Analyse og Forandring for KAB


2024
Vild velfærd til vilde problemer - Reaktionspædagogik i arbejdet med unge i mistrivsel
Af:
Mette Bladt




2023
"Hvad stiller vi op med de sidste 2%?"
Af:
Mette Bladt
Temadag hos Center for Boligsocial Udvikling / CFBU


2022
"Transformativ deltagelse i marginaliserede unges livsverdener: forandring som læring"
Af:
Bladt, M. & Percy-Smith, B.
I "Unges medbestemmelse og samfundsdeltagelse: tendenser, udfordringer og opmærksomhedspunkter". Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 203 222 s.


2022
"Demokrati fra gaden?"
Af:
Bladt, M. & Christensen, R.
I "Social Kritik: Tidsskrift for social analyse & debat". 165, s. 74-77 4 s.


2022
"Dilemmaer og bæredygtighed i demokratiske deltagelsesprocesser: – når marginaliserede unges viden og erfaring står i centrum"
Af:
Tofteng, D. M. B. & Bladt, M.
I "Forskning og Forandring". 5, 1, s. 102-121 20 s., 6.
Samarbejdspartnere





Skal vi tage en snak?
Analyse & Forandring løser opgaver indenfor analyse og rådgivning, kapacitetsopbygning, oplæg, faciliterering og mere indenfor det sociale og pædagogiske område.
Telefon
